مجله ی خودرو

این وبلاگ شامل اطلاعات مفید روزانه در مورد خودرو است است.

مجله ی خودرو

این وبلاگ شامل اطلاعات مفید روزانه در مورد خودرو است است.

  • ۰
  • ۰

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک می‌توان با روش‌های مختلفی که کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود، این مشکل را رفع کرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا۳، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان کلاژن‌سازی نقش موثری دارد.

همچنین استفاده از ضدآفتاب در طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست
 
مصرف نکردن سیگار و دخانیات نیز بسیار موثر است، اما درمان خانگی نیز از جمله روش‌های بسیار کم‌هزینه و ارزان‌قیمت با تاثیر بسیار زیاد است که می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش این چروک‌ها ایفا کند.‌

_ یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌
 
_ سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت کرده و به کاهش چین و چروک کمک می‌کند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشک شدن بشویید.
 
_ مخلوطی از پوره موز و کمی عسل تهیه کنید و آن را روی خط‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. موز سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.‌ می‌توانید قاشق ماست، یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کرده و ماسکی تهیه کنید.
 
_ برای افزایش تاثیر این ماسک چند عدد کپسول ویتامین‌E نیز به آن اضافه کنید و آن را روی قسمت‌های پرچین و چروک زده و ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید.
 
_ همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حرکت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تکرار کردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروک دور دهان موثر است.
منبع: asriran.com

  • ۹۸/۱۱/۰۸
  • پروانه بی پروا

آرایشی بهداشتی

لب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی