مجله ی خودرو

این وبلاگ شامل اطلاعات مفید روزانه در مورد خودرو است است.

مجله ی خودرو

این وبلاگ شامل اطلاعات مفید روزانه در مورد خودرو است است.

  • ۰
  • ۰


کونیگزگ جمرا شاهکار مهندسی سوئد و اولین ابرخودروی مگا‌ جی‌تی جهان با قدرت ۱۷۰۰ اسب‌بخار است. این ابرخودرو از فناوری پیچیده‌ی موتور بدون میل‌سوپاپ استفاده می‌کند و در طراحی بدنه و قوای محرکه و شاسی، پرچم‌دار صنعت خودروسازی است. 

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ برخلاف سال‌های گذشته برگزار نشد و دلیل لغو شدن همایش بزرگ خودروسازها و علاقه‌مندان، با دوره‌های دیگر متفاوت بود. شیوع ویروس کرونا که هنوز هم بسیاری از کشورهای جهان با آن درگیر هستند، نمایشگاه ژنو را مثل بسیاری از همایش‌های بزرگ در دیگر حوزه‌ها لغو کرد. شرکت‌های خودروسازی مجبور شدند برای رونمایی جدیدترین محصولات به اینترنت پناه ببرند و تاحدودی شور و شوق سال‌های گذشته از بین رفت.

مهندسی بی‌نهایت در دنیای خودرو
بوگاتی شیرون
شورولت کوروت C8
پورشه تایکان
کونیگزگ برای نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ برنامه‌ای ویژه تدارک دیده بود، بطوریکه خودروی جدید این شرکت سوئدی، بدون شک شایسته‌ی مراسم رونمایی باشکوه بود. نمایشگاه لغو شد و درحالی که شرکت‌های مختلف ژنو را ترک می‌کردند، کونیگزگ غرفه‌ی ویژه‌ای دراختیار گرفت و از برخی رسانه‌ها و مشتری‌های احتمالی برای دیدن جدیدترین محصولش دعوت کرد. جدیدترین محصول کونیگزگ مثل همیشه، قدمی روبه‌جلو در دنیای خودروسازی و مهندسی و فناوری است.

کونیگزگ این‌بار، اولین ابرخودروی جهان با ظرفیت کابین چهارسرنشین را رونمایی کرد؛ ابرخودرویی که در کلاس جدید مگا‌ جی‌تی قرار می‌گیرد و در بخش قوای محرکه، بی‌رقیب و تک‌نمونه است. نسخه‌ی نهایی کونیگزگ جمرا که تا سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد، چند تغییر جزئی به‌خصوص در طراحی کابین، مثل بزرگ‌تر شدن جالیوانی‌ها خواهد داشت.

کونیگزگ جمرا؛ ابرخودروی خانوادگی متفاوت
Koenigsegg Gemera

کریستین فن کونیگزگ در سال ۱۹۹۴ باهدف تولید خودروهای سوپراسپرت خاص، شرکت کونیگزگ (Koenigsegg) را تأسیس کرد. در طول ۲۶ سال گذشته، خودروهای این شرکت سوئدی همیشه متفاوت و پرچم‌دار فناوری هم بوده‌اند. سیستم تعلیق متقاطع عقب و پیشرانه‌ی بدون میل‌سوپاپ از فناوری‌های اختصاصی کونیگزگ هستند که در خودروهای این شرکت استفاده شده‌اند. اما جدیدترین محصول این برند خوش‌نام، پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین خودروی کونیگزگ است.

کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera)، اولین ابرخودروی مگا‌ جی‌تی چهارصندلی دنیا است که کابین جادار و حتی صندوق عقب و جلو برای بارگیری دارد. نام این ابرخودرو که مادر کریستین فن کونیگزگ آن را انتخاب کرده، از دو واژه‌ی سوئدی ge به‌معنی «واگذار کردن، دادن و بخشیدن» و mera به‌معنی «بیشتر و زیادتر» است. مفهوم تولید و نام‌گذاری جمرا این است که یک ابرخودرو با چهارصندلی، بدون از دست دادن ویژگی‌های اساسی در قدرت و سرعت، عرضه شود.

کریستین فن کونیگزگ اشاره کرده است که ایده‌ی اولیه‌ی چنین خودرویی در سال ۲۰۰۳ و پس از تولد اولین فرزندش ایجاد شد. مدیرعامل کونیگزگ، جمرا را با هدف کاربردی کردن ابرخودرو برای تمام اعضای یک خانواده‌ی چهارنفره، تجربه رانندگی در مسافت‌های طولانی و سواری راحت تولید خواهد کرد.

کونیگزگ جمرا به‌عنوان اولین خودروی Mega GT جهان (اشاره به ۱/۲۷ مگاوات قدرت خودرو)، به پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین مهندسی سوئدی‌ها مجهز است. پیشرانه‌ی سه سیلندر دو لیتری با فناوری کنترل مستقل سوپاپ‌ها و سیستم کارتل خشک، در کنار سه موتور برقی، ماژول کنترل اختصاصی، انتقال قدرت به‌ چهارچرخ، توزیع گشتاور مستقل در هر چرخ و جعبه‌دنده تک سرعته، مسئول حرکت دادن کونیگزگ جمرا با نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت هستند. سرعت‌گیری این ابرخودرو از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت تنها ۱/۹ ثانیه انجام می‌شود و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمکی در کنار راننده قرار گرفته است.

در ادامه جزئیات فنی قوای محرکه‌ی جدیدترین خودروی کونیگزگ را بررسی می‌کنیم؛ جدول زیر، شما را با ابرخودروی انقلابی سوئدی‌ها بیشتر آشنا می‌کند.

منبع:zoomit.ir

  • ۹۹/۰۱/۱۴
  • پروانه بی پروا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی